loading...
مجتمع فنی حرفه ای
پریسا راد بازدید : 35 دوشنبه 25 آذر 1398 نظرات (0)

 

 

آموزش نصب ضبط و باند خودرو یکی از مطالب آموزشی پرکاربرد در رابطه با سیستم صوتی خودرو است. نصب ضبط و باند خودرو برای کسانی آشنایی اندکی با سیستم صوتی خودرو دارند آسان بوده اما کسانی که آشنایی با سیستم صوتی نداشته بهتر است آموزش نصب ضبط و باند بر روی خودرو را ببینند، در این بخش همراه ما باشید تا به صورت مرحله به مرحله به توضیح نحوه نصب ضبط و باند بپردازیم، با ما همراه باشید:

نحوه نصب ضبط و باند بر روی خودرو

نصب ضبط و باند بر روی خودرو شامل چهار مرحله است که در ادامه به آموزش آن می پردازیم :

مرحله اول: قاب استریو ضبط را جدا کنید. برای جدا کردن شما می بایست محل قرار گرفتن پیچ هایی که آن را در جای خود نگه داشته اند را بیابید.همچنین برای جدا کردن قاب استریو از داشبورد گیره هایی که آن را به داشبورد متصل کرده اند را به بیرون بکشید.

مرحله دوم: شروع به بیرون کشیدن استریو کنید. برای اینکار ابتدا اتصال کابل منفی را با باتری قطع کنید.

 در این مرحله از مراحل آموزش نصب ضبط و باند ماشین شما می بایست شروع به باز کردن  پیچ هایی که در چهار گوشه ی استریو قرار دارند کنید.توجه داشته باشید که سیم ها به کجا وصل هستند. در این مرحله نباید ریسیور را به طور کامل بیرون بکشید.                             

معمولاً سه سیم  یک سیم برق که مستقیماً به باتری ماشین وصل می شود، یک سیم آنتن که یک سر آن به ریسیور و سر دیگر آن به آنتن ماشین وصل می شود، و سیم اصلی ریسیور به همراه مهار که به همه ی بلندگوهای خودرو وصل می شود، به ریسیور وصل شده اند.

مرحله ی سوم : ریسیور استریو را سیم کشی کنید. برای این کار ابتدا مهار سر سیم های سیستم صوتی را نصب کنید. این کار نصب سیستم صوتی را بسیار آسان تر می کند. سیم های دارای مهار بین ریسیور استریو و بلندگوها اتصال برقرار می کنند. حالا شما می بایست سیم های ماشین را با سیم های دارای مهار جدید جفت کنید. 

 در صورتی که می خواهید ساب ووفر نصب کنید در این مرحله می بایست دست به کار شوید و سیم آبی/ سفید کنترل از راه دور پشت استریو را به آمپلی متصل کنید.

مرحله ی چهارم : حالا نوبت آن است که استریوی جدید را نصب کنید. با استفاده از یک بست کمربندی حجم وسیعی از سیم های پشت استریو را مرتب کنید. سیم آنتن را به پشت استریو وصل کنید. دقت داشته باشید که محل اتصال مهار به استریو را به همان قسمت متصل کنید. معمولاً سیم های برق نیز در لا به لای سیم های مهار قرار دارند در صورتی که این سیم ها لا به لای سیم های مهار نبودند، به صورت یک کابل جدا گانه است که باید آن را نیز به پشت استریوی جدید وصل کنید. حالا براکت را داخل داشبورد بگذارید و سپس ریسیور استریو را به طرف داخل هل بدهید.  سیم منفی باتری را نصب کرده، ماشین را روشن کرده و سیستم صوتی را تست کنید. در صورتی که به درستی سیستم صوتی را نصب کرده اید پیچ ها را سفت کنید.

نکته : پیش از آن که شروع به نصب ضبط و باند خودرو کنید، دستورالعمل های اتومبیل و ریسیور را مطالعه کنید چون دستورالعمل نصب در برخی از ماشین ها با هم متفاوت است.

 

پریسا راد بازدید : 47 شنبه 23 آذر 1398 نظرات (0)

امروزه با توحه بالا رفتن آمار سرقت دزدگیر یکی از وسایل ضروری در امکان برای بالا بردن امنیت است. دزدگیرهای امکان به دسته های متفاوتی تقسیم می شوند از جمله مهم ترین  دسته بندی آن به دزدگیر معمولی، با تلفن کننده خط شهری، با تلفن کننده سیم کارتی و . . . تقسیم می شود. که شیوه نصب آنها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین برای آنکه بتوان تمامی انواع دزدگیر را نصب کرد بهتر است در دوره آموزش نصب دزدگیر اماکن شرکت کرد زیرا در این دوره ها آموزش نصب انواع دزدگیر ها مثلا آموزش نصب دزدگیر اماکن بیسیم، آموزش نصب دزدگیر اماکن سیم کارتی و  . . . داده می شود.

آموزش نصب دزدگیر اماکن

به طور کلی نصب دزدگیر اماکن شامل سه مرحله: نصب سخت افزاری، تنظیمات نرم افزاری و تست و آموزش استفاده از سیستم دزدگیر است. 

در مرحله اول از مراحل نصب دزدگیر شما می بایست سنسورهای دوربین و پنل اصلی دوربین را نصب نمایید. 

نکته:هنگام نصب سنسورها به نکات زیر توجه داشت باشید.

  • خودداری کردن از نصب سنسور در نزدیکی سیستم های گرمایشی یا خورشید
  • قرار ندادن جهت سنسوربه صورت عمود بر شیشه 
  • قرار دادن سنسورها در ارتفاع و زاویه دید مناسب 
  • استفاده نکردن از سنسورهای داخلی برای محیط های بیرونی 

در مرحله بعد می بایست تنظمیات نرم افزاری دزدگیر مانند:  تعریف شماره های تماس و پیامک، تعریف و نامگذاری سنسورها، تغییر رمز عبور پیش فرض سیستم، تنظیم حجم صدا وطول مدت آژیر و . . . را انجام دهید.

در مرحله آخر نیز شما می بایست دزدگیر را تست کنید و بنابراین می بایست تک تک سنسورها با در نظر گرفتن زاویه دید مورد نظر تست شوند.

برای استفاده صحیح از دزگیر و استفاده از بهترین عملکرد دوربین می بایست کاملا با تنظیمات و مراحل نصب دزدگیر آشنا بوده و آموزش های لازم را برای انجام بهترین کار پس از اعلام سرقت  دیده باشید. بهترین راه برای یادگیری این عوامل شرکت در کلاس آموزش نصب دزدگیر امکان است. زیرا در این کلاس ها به صورت عملی و کاربردی شما را با مراحل نصب دزدگیر و  . . . آشنا می کنند. 

پریسا راد بازدید : 37 دوشنبه 11 آذر 1398 نظرات (0)

یکی از مهمترین موضوعات در دنیای پر مخاطره امروز امنیت است. افراد در جوامع امروزی به دنبال راهی برای ایجاد امنیت در فضای کاری، محیط زندگی و . . . هستند. دوربین های مدار بسته نیز یکی از وسایل برای بالا بردن امنیت در زندگی افراد جامعه بوده و امروزه جایگاه خوبی را به دست آورده اند. 

دوربین های مدار بسته انواع مختلفی از جمله: دوربین مدار بسته آنالوگ، دوربین مدار بسته آی پی و . . . دارند که نصب هر یک نیازمند در نظر گرفتن نکات مختلفی است. در این بخش همراه ما باشید تا آموزش نصب دوربین های مدار بسته را فرا بگیرید. 

 

تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته:

  • دوربین مدار بسته 
  • دستگاه NVR
  • دستگاه dvr
  • کابل شبکه
  • هارد دیسک
  • اتصالات شبکه
  • کابل برق
  • منبع تغذیه
  • داکت برق
  • باکس پلاستیکی
  • لوله فلکسی
  • و . . .

آموزش نصب دوربین مدار بسته:

نصب دوربین مدار بسته با توجه به نوع دوربین آی پی یا آنالوگ بودن آن متفاوت خواهد بود. البته این تفاوت تنها در مراحل کابل کشی و تنظیمات متفاوت خواهد بود که در زیر به آموزش نصب دوربین مدار بسته آنالوگ و آموزش نصب دوربین مدار بسته IP می پردازیم.

آموزش نصب دوربین مدار بسته آنالوگ:

مکان مناسب برای نصب دوربین را مشخص کنید: در ابتدا و پیش از نصب دوربین می بایست مکان نصب هر یک از دوربین ها را  مشخص کنید. بهتر است ابتدا نقشه ای از مکان نصب هر یک از دوربین ها، داکت کشی ها، مکان هایی که نیاز به سوراخ شدن دیوار دارد و . . . را مشخص کنید. توجه داشته باشید که مکان دیواری هایی که قرار است سوراخ شود را بررسی کنید.

هنگان انتخاب مکان نصب دوربین ها توجه داشته باشید برای کیفیت ضبط تصاویر و عمر بیشتر دوربین بهتر است دوربین دور از نور مستقیم خورشید باشد، همچنین در مقابل پوشس های گیاهی قرار نگرفته و در صورتی که قصد نصب دوربین در فضای باز را دارید سایه بانی برای آن در نظر بگیرید.

کابل کشی های مربوطه را انجام داده و دوربین را نصب کنید: پس از اینکه مکان نصب دوربین مشخص شد داکت کشی ها، کابل کشی ها و . . . را نصب کنید. همچنین میزان سیم کابل و داکت مورد نیاز را تعیین و خریداری کنید. توجه داشته باشید که همواره سیم را کمی بیشتر از نیاز خود تهیه کنید تا با مشکل کوتاه شدن مواجه نشوید.

هنگام نصب دوربین مدار بسته آنالوگ شما می بایست دو کابل تصویر و کابل برق را از دستگاه DVR تا دوربین نصب کنید. توجه داشته باشید کابل برق از یک طرف به دوربین و از طرف دیگر به DC متصل می شود. در صورتی که از آداپتور استفاده می شود کابل برق را از دوربین به آداپتور وصل کنید.

آزمایش نحوه نمایش تصاویر دوربین: پس از کابل کشی کیفیت تصاویر را بررسی کنید. در صورتی که تصاویر به خوبی نمایش داده نمی شد کابل ها را بررسی کنید.

بررسی و انجام تنظیمات بر روی دوربین: پس از اینکه کیفیت تصاویر را بررسی کردید تنظیمات لازم از جمله: زاویه دید دوربین، کیفیت تصاویر ارائه شده، شفافیت و . . . را بررسی و اعمال کنید.

آموزش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه:

نحوه نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه همانند دوربین مدار بسته آنالوگ بوده و تفاوتی ندارد تنها تفاوت در بخش کابل کشی ها می باشد. توجه داشته باشید که در دوربین آی پی هنگام کابل کشی شما می بایست ابتد کابل شبکه ای از هر یک از سوئیچ های به طرف دوربین و سپس کابل دیگری از دوربین به طرف دستگاه NVR بکشید.

بقیه مراحل نصب دوربین مدار بسته IP همانند دوربین آنالوگ بوده و با آن تفاوتی ندارد.

 

 

 

پریسا راد بازدید : 87 شنبه 09 آذر 1398 نظرات (0)

برد الکترونیک یکی از مهمترین قطعات در تمامی لوازم برقی است. بدون شک این قطعه نیز همانند هر قطعه دیگر پس از مدتی خراب شده و نیاز به تعمیرات و عیب یابی دارد. عیب یابی و تعمیرات این قطعه امری تخصصی بوده و نیاز به گذراندن دوره آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی دارد. بکی از مهمترین موضوعات در زمینه تعمیرات برد الکترونیکی آموزش لحیم کاری برد الکترونیکی است. در این بخش همراه ما باشید تا با لحیم کاری آشنا شوید. 

آموزش لحیم کاری در دوره آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

لحیم کاری فرایند وصل کردن دو یا چند فلز از طریق ذوب شدن و قرار گرفتن فلزی پر کننده در آن است. برای لحیم کاری برد الکرونیکی شما می بایست ابتدا

با هویه قطعه ای بر روی برد نیاز به لحیم شدن دارد را گرم و سیم لحیم در محلی که قصد داریم لحیم کاری صورت گیرد ذوب شود. دقت داشته باشید تنها می بایست سیم لحیم کاری ذوب شود.

برای کار با هویه ابتدا می بایست آن را آماده کنید، برای آماده سازی آن:

1- آن را به برق وصل کرده و منتظر شوید تا گرم شود.

2- اسفنجی را مرطوب کرده و با اسنفنج نوک هویه را تمیز کنید.

3- مقداری از سیم لحیم با نوک هویه ذوب کنید.

هنگام کار با هویه به این نکات توجه داشته باشید:

هویه تا 400 درجه سانتی گراد گرم می شود بنابراین مراقب آتش سوزی باشید و درصورتی که قصد استفاده از آن را برای مدتی ندارید آن ار از برق بکشید و مراقب باشید هویه با سیم برق برخورد نداشته باشد.

سیم هویه از جنس سرب است بنابراین پس از کار با هویه دست های خود را بشویید.

مراقب باشید هویه با پریز برق تماس نداشته باشد و آن را روی میز کار خود قرار ندهید.

دود ناشی از لحیم کاری با هویه زننده است بنابراین در محیطی با تهویه مناسب کار کنید.

 

پریسا راد بازدید : 62 شنبه 09 آذر 1398 نظرات (0)

بدون شک در زندگی امروز موبایل یکی از پر کاربردترین وسایل بوده و افراد وقت بسیاری را با آن سپری می کنند. بنابراین این وسیله نیز همانند هر وسیله دیگری پس از مدتی خراب شده و نیاز به تعمیرات دارد. با توجه به اینکه تعویض موبایل هزنیه بالایی داشته بنابراین افراد به دنبال تعمیرات این وسیله هستند و در این بازار افرادی که مهارت و تخصص لازم در زمینه تعمیرات موبایل را دارنداز این فرصت اسفاده کرده و از درآمد بالای بازار تعمیرات موبایل استفاده می کنند. 

با توجه به نیاز بازار برای تعمیرات موبایل آموزشگاه ها دوره های مختلفی را در حوزه تعمیرات موبایل برگزار می نماید.در همین راستا آموزشگاه فنی برق به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه های تعمیرات موبایل اقدام به برگزاری کلاس تعمیرات موبایل زیر نظر اساتید برجسته و به صورت کاملا عملی می نماید. برخی از مباحث مطرح شده در دوره آموزش تعمیرات موبایل این آموزشگاه عبارتند از:

آموزش تعمیرات سخت افزار موبایل:

آموزش تعمیرات سخت افزاری موبایل یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در دوره های تعمیرات موبایل است. زیرا همه روزه افراد با مشکلات سخت افزاری بسیاری همانند خراب شدن ال سی دی، خراب شدن هارد موبایل، خوب آنتن ندادن موبایل، خراب شدن بلوتوث و . . . مواجه می شوند. در دوره آموزش تعمیرات سخت افزاری موبایل فنی برق تمامی این مباحث به صورت کاملا عملی آموزش داده می شود.

آموزش تعمیرات نرم افزار موبایل:

علاوه بر تعمیرات سخت افزاری آموزش تعمیرات نرم افزاری موبایل نیز از موضوعات مهم در زمینه تعمیرات موبایل است. در دوره آموزش تعمیرات نرم افزاری موبایل فنی برق مباحثی از جمله آموزش فلش کردن گوشی، آموزش آپدیت کردن گوشی، نحوه ریجستر کردن، ویروس یابی کردن و . . . آموزش داده می شود.

آموزش تعمیرات موبایل اندروید:

با توجه به همه گیر شدن استفاده از گوشی های اندروید در بازار، آموزش تعمیرات موبایل اندروید نیز بسیار حائز اهمیت است و افرادی که در زمینه تعمیرات این نوع از گوشی تخصص دارند می توان از بازار خوب تعمیرات این مدل از گوشی به خوبی استفاده کنند. آموزشگاه فنی برق در این دوره آموزشی به طور کامل تمامی مباحث مربوط به تعمیرات گوشی اندروید را به طور کاملا عملی آموزش می دهد.

آمورش تعمیرات موبایل آیفون:

از آنجایی در تولید گوشی آیفون ظرافت خاصی به کار گرفته شده است. بنابراین تعمیرات این گوشی سخت بوده و نیاز به دانش و تخصص لازم دارد. بنابراین افرادی که در این زمینه از مهارت خوبی برخوردار هستند می تواند از درآمد بالای تعمیرات گوشی آیفون استفاده کند. آموزشگاه فنی برق با توجه به  اهمیت تعمیرات این گوشی در کلاس آموزش تعمیرات موبایل خود، آموزش تعمیرات موبایل آیفون را نیز به صورت کاملا تخصصی آموزش می دهد.

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 109
  • بازدید ماه : 324
  • بازدید سال : 1,813
  • بازدید کلی : 14,116